搜尋此網誌

2017年9月13日 星期三

❤♫ Elvis Costello She 2001 青春的回憶


She -by Elvis Costello
She may be the face I can't forget
她或許是我不能遺忘的臉龐
A trace of pleasure or regret
一絲的歡愉或悔恨
May be my treasure or the price I have to pay
可能是我必須付出的珍寶或代價
She may be the song that summer sings
她或許是夏天輕吟的歌聲
May be the chill that autumn brings
或許是秋天帶來的涼爽
May be a hundred different things
或是可以數百種不同的事物
Within the measure of a day
一整天也數不完



She may be the beauty or the beast
她可能是美女或野獸
May be the famine or the feast
可能是飢餓或盛宴
May turn each day into a heaven or a hell
她能夠讓每一天變成天堂或地獄
She may be the mirror of my dreams
她或許是我夢想的魔鏡
A smile reflected in a stream
一朵在小溪裡反射的微笑
She may not be what she may seem
她不可能只有她外在看起來的形體
Inside her shell
還有她的內心

She who always seems so happy in a crowd
她似乎永遠在人群中顯得快樂
Whose eyes can be so private and so proud
眼神中帶著神秘和驕傲
No one's allowed to see them when they cry
沒人能看到她落淚時的模樣
She may be the love that cannot hope to last
她或許是那不能期待持續的愛
May come to me from shadows of the past
將由過往陰影走向我
That I'll remember till the day I die
讓我將永遠記起直到逝去那日

She may be the reason I survive
她或許是我生存的理由
The why and wherefore I'm alive
我為何活著的原因
The one I'll care for through the rough and ready years
讓我歡喜的度過那些難熬的日子
Me I'll take her laughter and her tears
我將帶著她的笑聲及淚水
And make them all my souvenirs
把她變成我一生的紀念珍藏
For where she goes I've got to be
她往哪裡我就必須跟隨
The meaning of my life is
她是我生命的意義

She, she, she

沒有留言:

全球訪客

 










追蹤者

一切都是夢幻泡影




facebook

標籤

網誌存檔