搜尋此網誌

2018年4月28日 星期六

好歌永遠傳唱 Dear John


Dear John親愛的約翰
Oh! how I hate to write噢!我真不願意寫這封信
Dear John親愛的約翰
I must let you know tonight
今晚,我得讓你明白
That my love for you has died away
我對你的愛已逝
like grass upon the lawn 
就像碧坡上的雜草
And tonight I wed another,Dear John 
今晚我就要嫁給別人,親愛的約
< spoken信件口白>
I was overseas in battle
我在海外作戰

When the postman came to me
當郵差向我走來
He handed me a letter
他交給我一封信
And I was as happy as I could be
我高興極了
Cause the fighting was all over
因為戰爭已結束
And the battles had all been won
所有戰役都勝利
But then I opened up that letter
但是接著當我打開這封信

And it started
 Dear John~~ 它的開頭寫著:親愛的約翰───
Won't you please send back my picture 
可以請你把我的相片寄回來嗎
My husband wants it now 我的丈夫現在就要
When I tell you who I’m wedding 當我告訴你我要嫁給誰時
You won’t care, do you anyway? 你應該不會介意吧會嗎?

And it hurts me so to tell you that my love for you has gone

最讓我痛苦的是告訴你我對你的愛已消逝

But tonight I wed you brother, Dear John 而今晚

我就要嫁給你的弟弟了親愛的約翰
.............................................................................................................




沒有留言:

全球訪客

 










追蹤者

一切都是夢幻泡影




facebook

標籤

網誌存檔